Veröffentlichungen: Fiedler, Sophia
Zur persönlichen Seite von Sophia Fiedler
Zum Open-Access-Publikationsserver des IDS
Herausgeberschaften, Jahrbücher, Sammelbände, Zeitschriften
Selbstständige Werke, Monographien
Wissenschaftliche Beiträge, Arbeitspapiere
12 Einträge → mehr anzeigen
- Gubina, Alexandra/Fiedler, Sophia (2025):
- Zur Kooperation in informellen L2-Lernsettings. Funktionen von Code-Switching in Sprachtandems und Peer-Interaktionen. In: Zeitschrift für Interaktionsforschung in DaFZ 5.1. Philipps-Universität Marburg: Marburg, 2025. S. 77-102. →Text
- Fiedler, Sophia (2025):
- The use of past tense formats in German talk-in-interaction. In: Steensig, Jakob/Jørgensen, Maria/Lindström, Jan K./Mikkelsen, Nicholas/Suomalainen, Karita/Sandager Sørensen, Søren (Hrsg.): Grammar in Action: Building comprehensive grammars of talk-in-interaction. (= Studies in Language and Social Interaction 37). Amsterdam: Benjamins, 2025. S. 226-263. →IDS-Publikationsserver →Verlag
- Schirm, Sam/Fiedler, Sophia (2024):
- Language-specific considerations of the development of L2 grammar-for-interaction: The case of ich weiß nicht “I don’t know” and keine Ahnung “no clue” in L2 German. In: ISCA. The International Society for Conversation Analysis. Newsletter. 2024. →IDS-Publikationsserver →Text
12 Einträge → weniger anzeigen
- Gubina, Alexandra/Fiedler, Sophia (2025):
- Zur Kooperation in informellen L2-Lernsettings. Funktionen von Code-Switching in Sprachtandems und Peer-Interaktionen. In: Zeitschrift für Interaktionsforschung in DaFZ 5.1. Philipps-Universität Marburg: Marburg, 2025. S. 77-102. →Text
- Fiedler, Sophia (2025):
- The use of past tense formats in German talk-in-interaction. In: Steensig, Jakob/Jørgensen, Maria/Lindström, Jan K./Mikkelsen, Nicholas/Suomalainen, Karita/Sandager Sørensen, Søren (Hrsg.): Grammar in Action: Building comprehensive grammars of talk-in-interaction. (= Studies in Language and Social Interaction 37). Amsterdam: Benjamins, 2025. S. 226-263. →IDS-Publikationsserver →Verlag
- Schirm, Sam/Fiedler, Sophia (2024):
- Language-specific considerations of the development of L2 grammar-for-interaction: The case of ich weiß nicht “I don’t know” and keine Ahnung “no clue” in L2 German. In: ISCA. The International Society for Conversation Analysis. Newsletter. 2024. →IDS-Publikationsserver →Text
- Fiedler, Sophia (2024):
- Interview with John Heritage about Emanuel Schegloff. In: ISCA. The International Society for Conversation Analysis. State of Talk Podcast. 2024. →Text
- Fiedler, Sophia (2023):
- Thinking out loud? Je me suis dit ‘I said to myself’ and j’étais là ‘I was there’ in French talk-in-interaction. In: Casartelli, Daniela E./Cruschina, Silvio/Posio, Pekka/Spronck, Stef (Hrsg.): The Grammar of thinking. From reported speech to reported thought in the languages of the world. (= Trends in linguistics: Studies and monographs 379). Berlin/Boston: de Gruyter, 2023. S. 141-170. →IDS-Publikationsserver →Verlag
- Fiedler, Sophia/Janin, Loanne/Juillet, Melissa (2023):
- Introduction. In: Fiedler, Sophia/Janin, Loanne/Juillet, Melissa (Hrsg.): Au carrefour entre grammaire et multimodalité: les ressources pour l’interaction / An der Schnittstelle von Grammatik und Multimodalität: Ressourcen (in) der Interaktion / At the crossroads between grammar and multimodality: ressources for interaction. (= Bulletin suisse de linguistique appliquée No 117). Neuchâtel: VALS/ASLA, 2023. S. 1-7. →IDS-Publikationsserver →Text
- Fiedler, Sophia (2022):
- Une reconsidération du discours rapporté en langue parlée avec être là, faire (à quelqu’un) et se dire. In: Langue française 4. Malakoff: Colin, 2022. S. 29-46. →IDS-Publikationsserver →Verlag
- Stoenica, Ioana-Maria/Fiedler, Sophia (2021):
- Multimodal practice for mobilizing response: the case of turn-final tu vois ‘you see’ in French talk-in-interaction. In: Frontiers in Psychology 12. Lausanne: Frontiers Media, 2021. 21 S. →IDS-Publikationsserver →Verlag
- Calabria, Virginia/Fiedler, Sophia (2021):
- The emergence of CORE-ILCA as an interactionally organized social phenomenon. In: ICSA. The International Society for Conversation Analysis. Newsletter April 28, 2021. ISCA, 2021. 6 S. →IDS-Publikationsserver →Text
- Fiedler, Sophia (2020):
- Tu sais (‘you know’) and t’sais (‘y’know’) in spoken French. In: Travaux neuchâtelois de linguistique 72. Zürich: Université de Neuchâtel, 2020. S. 1-29. →IDS-Publikationsserver →Verlag
- Fiedler, Sophia/Hochuli, Kenan/Janin, Loanne/Jones, Adam/Skogmyr Marian, Klara/Stoenica, Ioana-Maria (2019):
- Guest blog: Grammar from head to toe: reporting on the Grammar-body interface colloquium. In: Research on language and social interaction – blog. 2019. →IDS-Publikationsserver →Text
- Fiedler, Sophia/Sandager Sørensen, Søren (2018):
- Guest blog: EM/CA Bootcamp 2018. In: Research on language and social interaction – blog. 2018. →IDS-Publikationsserver →Text
Berichte, Dokumentationen